Kan man tilføje billeder til forum-indlæg?
Ja, det er muligt, at tilføje billeder til forum-indlæg på macnyt.
Hvilke formater understøttes?
Følgende formater understøttes: GIF, JPG, PNG
Hvor meget må et billede fylde?
Et billede kan maksimalt fylde 5MB. Ved overskridelse afvises billedet af systemet.
Hvordan tilføjer man billeder til et indlæg?
Kan man uploade billeder fra både computer, tablets og mobiltelefoner?
Ja, det er muligt, at tilføje billeder fra alle 3 platforme.
Kan man ændre billedets størrelse
Ja. Hvis du inden du uploader dit indlæg klikker én gang på billedet i tekstfeltet, så vises nogle funktionelle knapper underselve billedet, der giver mulighed for at ændre billedets størrelse (samt andre funktioner).
Rip server hehe.
Den er ganske vist ikke animeret, men den er nu alligevel ganske sød. ;0)
Note til PP: Kunne ikke se, om billedet BLEV uploadet, da jeg klikkede op Upload-knappen, så hvis det ikke dukker op i mit indlæg, så kan det altså (endnu) ikke lade sig gøre i Safari 5.1.10 i SnowLeo (10.6).
Edit: prøver direkte Drag And Drop:
Edit: Fail! Prøver forfra i Firefox.
Test med Firefox 48.0.2:
Edit:
Uha, PP, det her er ikke så godt; umuligt i Safari men gnidningsløst i første hug i Firefox.
Ikke så Apple-venligt, som det kunne (og måske burde) være.
Pjat med dig det virker fint i Safari her hvor jeg sidder. Din udfordring er nok, at du tilsyneladende benytter en macOS, der er ændre en Ruder-Konge og så kan du ikke forvente, at det virker.
Så når du sådan hænger i svinget kan du gøre brug af den traditionelle metode, hvor du klikker på nedenstående knap og så...,
...bagefter klikker på denne her (i midten), hvorefter, ...
Den traditionelle upload dialogboks fra macOS dukker op.
Tag den og sig ikke at jeg ikke tænker på dig der ligger i svinget.
@PP: jeg prøvede ALT i Safari, men intet hjalp, heller ikke dialog-boksen, som jeg selvfølgelig også prøvede; selvom Upload-knappen skiftede farve, når jeg klikkede på den, så skete der ingenting. Det samme sker faktisk, når jeg er inde på DMI's hjemmesider; nede i bunden skal jeg acceptere cookies, og selvom jeg tykker på knappen, så den skifter farve, så forsvinder banneret ikke.
Skal dog lige tilføje, at det egentligt ikke er noget problem herinde; jeg kan sagtens læse og besvare indlæg i go'e gamle Safari 5.1. Jeg kan endda se, om der er kommet nogle nye indlæg på trådene (den røde markering), OG jeg slipper for banner-reklamen ude til venstre for bl.a. [Gys!] MacKeeper, som vi jo advarer kraftigt imod, når nybegyndere er kommet til at installere den, og så kan jeg fint leve med, at jeg må svitte over i Firefox, de få gange jeg lægger et billede op.
Så der er ingen grund til, at du gør for meget ud af det, men du kan jo tage det som en udfordring på sigt til en regnvejrsdag, hvor du sidder og keder dig.
Jeg kommer ikke til, at kede mig så meget, at jeg vil arbejde for understøttelse af en gammel Safari 5.x version
PowerPalle skrev:Jeg kommer ikke til, at kede mig så meget, at jeg vil arbejde for understøttelse af en gammel Safari 5.x version
Arh, hva? Bare fordi jeg er omtrent otte generationer bagud? Dovenlars! :-D
Upload og udskiftning af profilbilleder har åbenbart været defekt i et stykke tid uden, at jeg kendte til det problem.
Dette er nu rettet og man kan igen uploade profil-billeder på Macnyt, hvilket iøvrigt gøres her.