Kan dette lade sig gøre? Er der nogen af jer der har prøvet at lege med at få FaceTime til at fungere med et eksternt kamera eller en iPhone på et USB cabel?
Jeg glemte at udtrykke mig ordentligt. Jeg kan se at man godt kan tilslutte et eksternt kamera til. Kan man også bruge en iPhone som ekstern webcam til FaceTime på en Mac? Bliver videokvaliteten mærkbart bedre, eller bliver billedet komprimeret til døde?
Ufomekaniker skrev:Jeg glemte at udtrykke mig ordentligt. Jeg kan se at man godt kan tilslutte et eksternt kamera til. Kan man også bruge en iPhone som ekstern webcam til FaceTime på en Mac? Bliver videokvaliteten mærkbart bedre, eller bliver billedet komprimeret til døde?
Det burde være muligt, ifølge
https://support.apple.com/da-dk/guide/facetime/fctm26739220/mac
Vil der komme valgmulighed for kamera frem i video menuen, hvis eksternt kamera er installeret.
Hvis du vil bruge din iPhone, er der så vidt jeg hurtigt har kunne finde ud, kun mulighed ved at købe en app. Enten
eller
Sidst nævnte er ud fra anmeldelser et godt/bedre produkt men abonnement og (for) dyrt. Hvordan kvaliteten er, må du læse test og anmeldelser. Men du kan vist teste gratis versioner med lav video-opløsning.