Endelig! - og det ser faktisk ud til at være en virkelig stor og grundig opdatering:
nogen ide om det virker på carplay eller det kun er på iOS/iPadOS?
Dejligt der endelig kom maks hastighed i kortvisning på CarPlay. Det har jeg savnet i DK.
det havde jeg i sommers, i sverige, det kommer pr automatik når du krydser grænsen, så det har vel været her i ca 1/2 år, men har aldrig virket her i lille dk??? kan du bekræfte at det virker nu her i dk.
Da jeg kørte i Spanien i august, viste Maps højste hastighed, og fortalte verbalt at nu kommer der et fartkamera, højste fart tillades er… desuden kan man tilføje en hændelse nu, fartkamera, ulykke eller fare. Dette virker i Danmark, så der skal bare flere over fra sapne til Maps der melder ind.
Micheangelo skrev:Da jeg kørte i Spanien i august, viste Maps højste hastighed, og fortalte verbalt at nu kommer der et fartkamera, højste fart tillades er… desuden kan man tilføje en hændelse nu, fartkamera, ulykke eller fare. Dette virker i Danmark, så der skal bare flere over fra sapne til Maps der melder ind.
Den er jeg med på, tak for at gøre opmærksom på dette.
Opdatering af tråden:
Så ser det ud til, at Apples CarPlay får en ordentlig overhaling her i 2024. Håber det giver bedre muligheder for både selv at indtaste og se andre bilisters registrerede fartkontroller - samt at det nye CarPlay giver bedre håndtering af GPS, som i øvrigt kan komme fra både iPhone'en selv eller fra bilens egen GPS, såfremt bilen har indbygget GPS, naturligvis.
9To5Mac beskriver i dagens artikel 2024-udsigterne for CarPlay:
The ‘next-generation’ of CarPlay is launching this year; here’s everything we know.