xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
402
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Adgangskoder i Safari forsvundet efter flytning af harddisk
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)

402

22
18. maj 2024 @ 23:43
Seniormedlem

Jeg har skiftet computer og flyttet min harddisk over i den 'nye' computer. Nu er alle mine adgangskoder og favoritter forsvundet i Safari, mens jeg stadig har Netbank, e-Boks etc. i menulinjen.

Jeg kan se, jeg har mulighed for at importere min adgangskoder ved at finde csv-arkiv. Jeg har Googlet, men finder ikke svar på, hvor jeg finder dette arkiv.

Jeg havde backup, men den ikke aktiveres, fordi der er lavet ny backup p.g.a. computerskift.

Det jeg søger er et hint om, hvor jeg kan finde mine Safari favoritter og adgangskoder, så jeg kan tilbageføre dem. De 'gamle' backups eksisterer stadig på min Time Machine, men kan desværre ikke aktiveres længere.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  6
3
  351
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2892

402
PallMei (Skribent)
19. maj 2024 @ 06:24
Bit kongen
Leif Korreborg skrev:

Jeg har skiftet computer og flyttet min harddisk over i den 'nye' computer. Nu er alle mine adgangskoder og favoritter forsvundet i Safari, mens jeg stadig har Netbank, e-Boks etc. i menulinjen.

Jeg kan se, jeg har mulighed for at importere min adgangskoder ved at finde csv-arkiv. Jeg har Googlet, men finder ikke svar på, hvor jeg finder dette arkiv.

Jeg havde backup, men den ikke aktiveres, fordi der er lavet ny backup p.g.a. computerskift.

Det jeg søger er et hint om, hvor jeg kan finde mine Safari favoritter og adgangskoder, så jeg kan tilbageføre dem. De 'gamle' backups eksisterer stadig på min Time Machine, men kan desværre ikke aktiveres længere.

Har du prøvet at tjekke og aktivere iCloud synkronisering af adgangskoder og nøglering. Det virker selvfølgelig kun, hvis du tidligere har haft det aktiveret synkroniseret dem til iCloud.

Hvis ikke og du skal ned og pille. Så lagres de her:

~/Library/Keychains/

Så hvis du kan navigere ind i filerne på din gamle backup (evt. højre og se indhold, hvis ikke den alle fremstår som biblioteker). "~" betyder dit bruger bibliotek, så du skal navigere ind i den og derefter ned i Library/bibliotek. Hvis ikke du kan finde den, så prøv at trykke shift+cmd+"." for at vise skjulte filer. Du kan også trykke shift+cmd+G og skrive stien.

I hovednøglering.app vælg arkiv->tilføj hovednøglering, for at tilføje dem.

læs flere detaljer her:

https://osxdaily.com/2012/07/05/copy-keychain-login-passwords-between-macs/ 

og her

https://support.apple.com/da-dk/guide/keychain-access/kyca1121/10.5/mac/10.14 

8661

210
19. maj 2024 @ 08:27
Poseidon

iCloud synkronisering er KLART den smarteste, hurtigste, og nemmeste måde at gøre det på.

Der var engang en Mac...

402

22
19. maj 2024 @ 09:03
Seniormedlem
PallMei skrev:
Leif Korreborg skrev:

Har du prøvet at tjekke og aktivere iCloud synkronisering af adgangskoder og nøglering. Det virker selvfølgelig kun, hvis du tidligere har haft det aktiveret synkroniseret dem til iCloud.

Hvis ikke og du skal ned og pille. Så lagres de her:

~/Library/Keychains/

Så hvis du kan navigere ind i filerne på din gamle backup (evt. højre og se indhold, hvis ikke den alle fremstår som biblioteker). "~" betyder dit bruger bibliotek, så du skal navigere ind i den og derefter ned i Library/bibliotek. Hvis ikke du kan finde den, så prøv at trykke shift+cmd+"." for at vise skjulte filer. Du kan også trykke shift+cmd+G og skrive stien.

I hovednøglering.app vælg arkiv->tilføj hovednøglering, for at tilføje dem.

læs flere detaljer her:

https://osxdaily.com/2012/07/05/copy-keychain-login-passwords-between-macs/ 

og her

https://support.apple.com/da-dk/guide/keychain-access/kyca1121/10.5/mac/10.14 

Tak for dit fine svar. Desværre bruger jeg ikke iCloud. Men jeg skal helt klart på at følge dine anvisninger. Jeg skal nok give tilbagemelding om, hvilken løsning, jeg har brugt – og resultatet.

På forhånd tak

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

402

22
19. maj 2024 @ 14:50
Seniormedlem

Tak PallMei

Så lykkedes det, efter et par forsøg. Det er ikke så lige til, og jeg ved ikke, om det ville lykkes igen, hvis jeg skulle prøve :0)

Det vigtigste – for mig – er, at det lykkedes.

Endnu en gang tak

2892

402
PallMei (Skribent)
19. maj 2024 @ 15:14
Bit kongen
Leif Korreborg skrev:

Tak PallMei

Så lykkedes det, efter et par forsøg. Det er ikke så lige til, og jeg ved ikke, om det ville lykkes igen, hvis jeg skulle prøve :0)

Endnu en gang tak

Godt at høre og tak for tilbagemeldingen, det bliver forhåbentlig aldrig aktuelt at gentage 🤞

402

22
19. maj 2024 @ 15:22
Seniormedlem
PallMei skrev:
Leif Korreborg skrev:

Tak PallMei

Endnu en gang tak

Godt at høre og tak for tilbagemeldingen, det bliver forhåbentlig aldrig aktuelt at gentage 🤞

Nej, krydser fingre for det ikke sker igen. Men takket være dig, kan jeg igen nyde at være til.