Hej
Jeg opdaterede fra MBP 13 , mid 2012 med OSX 10.11.6 til Ventura via OpenCore-Patcher.
Det er gået fint så nu har jeg haft den hekt slukket ned for at skifte fødder på den.
Nu har jeg et problem når jeg starter den op. Den bliver på denne side, kender I til det ?
Hvad kan jeg gøre?
Takker
Mvh
Anders
Jeg er at den blinker lynhurtigt engang imellem og der ser jeg et ? Tegn
Den kan vist ikke finde systemet, så mit udmiddelbare gæt er, at du har fået skubbet lidt til harddiskkablet, da du havde bundpladen af.
Prøv at hoppe ind i mavsen på den igen og tryk stikkene på plads, både det på disken og det på bundkortet.
Held og lykke og feedback.
P.S. Der er godt nok længe siden, at jeg har set en Azerty. :0)
Hej
Tak må prøve.
Fandt lige det her fra Apple
https://support.apple.com/en-us/101666
Sådan startede det også her, indtil jeg kopierede OS'et over på den interne harddisk. Her erstattede den det eksisterende OS, uden de store udfordringer.
Så længe du starter op fra USB stikket, står billedet sådan et stykke tid, for derefter åbne selv.
Når du er kommet ind på maskinen med OS installeret på den interne harddisk, skal du åbne OpenCore Legacy Patcher og vælge Post-Install Root Patch øverst til højre.
Det var det, der virkede her, jeg håber også, det er det svar, du søger.
anders sorensen skrev:Hej
Jeg opdaterede fra MBP 13 , mid 2012 med OSX 10.11.6 til Ventura via OpenCore-Patcher.
Det er gået fint så nu har jeg haft den hekt slukket ned for at skifte fødder på den.
Nu har jeg et problem når jeg starter den op. Den bliver på denne side, kender I til det ?
Hvad kan jeg gøre?
Takker
Mvh
Anders
Det er fordi du vælger den "forkerte" partition. Som jeg skrev i den anden tråd er boot-processen den mest tricky. Du skal sørge for at vælge Open Core Legacy boot manager, hold ctrl nede mens du vælger den, så bliver den standard og pilen neden under ændre sig til en cirkel
https://dortania.github.io/OpenCore-Legacy-Patcher/BOOT.html
OK, så misforstod jeg spørgsmålet. Anders har jo haft systemet oppe og køre, og har installeret det. Den del, du beskriver, synes jeg er ret tydeligt formuleret i videoen.
Hej
Jeg må lige prøve igen, men inden jeg skulle ud af døren prøvede jeg at slutte det USB stik til jeg brugte og nu ville den åbne og jeg kunne vælge alm hd eller Ventura.
Jeg valgte Ventura og er inde igen, takker så langt så godt :)
Nåede at se at Den siger at den kan se at jeg booter op fra USB drive og om ikke jeg vil installere det direkte på HD så næste gang jeg ikke behøver at bruge USB drive.
Det må jeg se på om jeg forstår når jeg kommer hjem igen.
Takker for nu 👍
Så fik jeg prøvet og det ser nu ud til den vil starte op nu uden USB nøglen i Ventura :)
Skønt, så mangler jeg bare at udskifte batteriet som er bestilt så er min gl mpb så god som ny 👍
God aften
Mvh
Anders
Tillykke :0)