xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
402
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Billeder i Fotos app væk efter iOS 18
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

173

6
24. november 2024 @ 17:20
Novice

Hej

Jeg har nu opdateret min iPhone 15 Pro Max til at køre iOS 18.1.1 og nu opdager jeg, at i mange beskeder fra forskellige andre iPhone-brugere (iMessages) der mangler jeg billederne i vores samtaler. De beskeder, hvor der plejer at være billeder vedhæftet, viser nu bare et ikon af et hvidt dokument i en grå boks. Jeg har aktiveret iCloud og jeg har synkroniseret med iCloud, og jeg har genstartet min iPhone.

En bruger med navnet Scorpi0 har skrevet et fiks ind på Apple Discussions, men det virker ikke for mig:
https://discussions.apple.com/thread/255760805?answerId=260793170022&sortBy=rank#260793170022

Jeg har fulgt hans råd, og deaktiveret/aktiveret de settings han skriver om, men der sker ikke noget.

Er der nogen der kan byde ind med what dælan do I do? Det er virkelig irriterende!

9
0
  172

173

6
24. november 2024 @ 19:50
Novice

Okay, nu har jeg endelig fået det med "Indeksering af beskeder" frem, som Scorpi0 er inde på.

Nice...

Tak for hjælpen til alle!

4745

421
24. november 2024 @ 23:32
FPU
SE0Master skrev:

Okay, nu har jeg endelig fået det med "Indeksering af beskeder" frem, som Scorpi0 er inde på.

Nice...

Øh, jeg ser kun dine egne to indslag i den her tråd. Hvor er indslagene fra alle dem, du takker?

Er nisserne allerede kommet på julebesøg på Macnyt?

Spirituel Maskine

173

6
25. november 2024 @ 00:12
Novice
Tonny Freimanis skrev:
SE0Master skrev:

Nice...

Øh, jeg ser kun dine egne to indslag i den her tråd. Hvor er indslagene fra alle dem, du takker?

Det var bare en lille joke 😉 og fedt at du bemærkede den 😁

173

6
25. november 2024 @ 09:10
Novice

Men jeg kan nu se, at den besked med indekseringen af fotos er væk igen, og det er stadig ikke alle billederne der er inde i mine iMessages. Der er stadig grå bokse, der hvor billederne skulle have været.

Det er da P!$$E irriterende !#%& 😡

4745

421
25. november 2024 @ 09:46
FPU
SE0Master skrev:
Tonny Freimanis skrev:
SE0Master skrev:

Nice...

Det var bare en lille joke 😉 og fedt at du bemærkede den 😁

Så VAR det jo nisserne. Jeg vidste det! :0)

Men ellers vil jeg anbefale, at du laver en fuld backup af telefonen over på din Mac, inden du opgraderer iOS, netop for at undgå forskrækkelser som den her.

Spirituel Maskine

173

6
25. november 2024 @ 09:52
Novice

Haha ja 🧑‍🎄🧑‍🎄🧑‍🎄🤣

Hvad vil en fuld backup til min Mac gøre af forskel i det her? Ville den have gemt de billeder der ligger under iMessages?

Det er bare underligt at de ikke dukker op, for jeg havde jo billederne synkroniseret til iCloud og Beskeder-appen var også synkroniseret til iCloud inden jeg opdaterede til iOS 18.

4745

421
25. november 2024 @ 14:55
FPU

Hvis der var gået rigtig ged i iCloud, kunne du få hele kamerarullen og alle iMessages inkl. billeder og videoer tilbage på telefonen ved at gendanne den fra en Backup fra din Mac.

Nu slap du så med skrækken denne gang, men hvad med den næste opgradering.

Nu bruger jeg ikke selv cloud-tjenester, så hver gang jeg skal opdatere iOS, starter jeg med at tage en fuld backup i iTunes (men det foregår jo i Finder nu i nyerere macOS'er), plus en separat backup af Kamerarulle via ImageCapture. Først derefter sætter jeg min iPhone til at opdatere selve iOS, og hvis det går godt, laver jeg så en ny backup a telefonen med det opdaterede system.

Jeg har to gange prøvet, at min iPhone gik i sort under opdatering. Jeg fandt så ud af anden gang, at det var fordi min iTunes er for gammel til kunne køre en opdatering, og siden da har jeg opdateret iOS direkte på telefonen med held. Men altså først efter, at jeg har lavet en fuld backup.

Spirituel Maskine

173

6
I dag @ 21:23
Novice

Hej Tonny

Jeg skal beklage, men jeg forstår ikke hvilken skræk jeg slap med? Min iPhone har opdateret ganske fint til iOS 18 og alt er som sagt gemt i iCloud. HVIS en opdatering går galt, så har jeg jo alt gemt i iCloud. Jeg laver altid en fuld backup til iCloud inden jeg opdaterer til nyt iOS.

Den har opdateret fint til iOS 18, men mit problem er bare, at Beskeder appen har nogle iMessage-samtaler, hvor de billeder der var sendt til mig i den beskedtråd, de vises nu IKKE... Og det fatter jeg ikke, for Beskeder-appen er som nævnt netop fuldt synkroniseret til iCloud.

Jeg bruger meget Beskeder-appen til at lagre fotos, der er sendt til mig via iMessage, i stedet for at de skal ligge og fylde i Fotos-appen, så det er lidt nitten, at de nu er væk.

4745

421
I dag @ 22:20
FPU

Du fik da den forskrækkelse, at du ikke har fået alle billederne med over i iMessage; det var jo derfor du skrev indlægget i første omgang. 

Jeg tror i øvrigt, at en "rigtig" backup og efterfølgende gendannelse ville have fået det hele med.

Spirituel Maskine