xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
402
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Så fik vi en lille ny i familien med M3, 16 RAM og Starlight
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)

760

41
I dag @ 04:43

Min 17-årige datter har jævnligt brokket sig lidt over, hendes 2019 MBP Intel 1.3MHz viser intet batteri ved hver åbning, hvorefter hun sætter strøm til, og lige pludselig er batteriet oppe på 68%, så en kedelig oplevelse.

Så fredag aften omkring klokken 17.00 rev jeg plastret af og købte en 13 tommer MacBook Air med M3 chip og 16 GB RAM og 256GB SSD, og den blev leveret på matriklen her mandag morgen 09:08. Godkendt levering af Apple Store.

Jeg finder det som en passende skolecomputer til 1.-3.g samt uni til sin tid; nu har pigebarnet dobbelt så meget RAM som hendes Far har i hans MBP M3 😳🫣

Jeg vurderer, det er en god handel; dels fordi Apple 30OKT2024 indførte 16GB RAM som mindste RAM konfiguration på alle MBA M3 VEL ALT MÆRKE UDEN EN ENSTE KRONE i ekstrabetaling for 16GB, som Apple jo ellers har flået brugere for de sendte 15 år, og dels fordi Apple SÆNKEDE prisen fra MBA M2 indstigningsmodellen og så 2024s MBA indstigningsmodel med cirka 1700,00 kroner ift til sidste års tilsvarende model, og fordi Apple normalt kræver 1800,00 kroner i merpris for en opgradering på 8GB.

Så altså en M3 arbejdshest for omkring 13k, købt for 10k, dvs. god handel (helt uden om hele BF hysteriet; jeg håber og tror, hun bliver glad for den).

Migration tog 36 minutter via Thunderbolt 4 kabel, og min store pige blevet ovenud lykkelig for det nye bæst.

God macdag til alle

4
1
  137

760

41
I dag @ 04:49

error40

760

41
I dag @ 04:52
error

760

41
I dag @ 18:49

Fantastisk maskine, første dag uden den gamle MBP er fuldført, ingen oplader, batteritiden er omkring 14-15 timer som skolecomputer, så kun opladning hver anden, tredje dag.

Det er godkendt, SJ (RIP), Oh One More Thing…. og også denne version passer i en A4 kuvert (tætteste oversættelse af en Manila Envelope på amerikansk).

760

41
I dag @ 18:57

Glemte at nævne, at min datter var helt slået ud over at miste BÅDE butterfly tastatur OG Touch Bar, og jeg må indrømme at butterfly tastatur aldrig har gjort mig noget negativt, men Touch Bar brugte jeg aldrig rigtigt til noget.

Jeg er sikker på, datteren falder helt til ro med keyboard på MacBook Air M3.