xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
414
172
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Forbinde 2 macs
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

119

2
17. februar 2025 @ 16:44
Novice

Har følgende 2 macs: A) MBP 2015/Monterey 12.7.6 og B) MacMini 2024/Sequoia 15.3.1. Begge maskiner kører med engelsk som systemsprog.

Jeg ønsker at overføre filer mv fra MBPén til Mini.

Både file- og screensharing er slået til på begge maskiner og de kan "se" hinanden, men når jeg trykker på enten på connect ellet screensharing bliver jeg bedt om et brugernavn og en kode. Problemet er at jeg ikke har nogen kode på nogen af maskinerne.

Nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre ?

PS: Jeg har også en arvet MBA fra 2017 og den og MBP'en taler fint sammen uden kode.

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs
  6
0
  101

2012

216
PowerPalle (Administrator)
17. februar 2025 @ 16:58
ASCII jonglør

Vil det sige, at du ikke indtaster et brugrnavn og en kode når du tænder for dine maskiner (når de har været slukket)? Hvis du gør, så er det præcis de brugernavne og koder du skal bruge.

Jeg mener at kunne huske, at men ikke kan installere macOS på nogen maskiner uden af definere et brugernavn og en kode.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

119

2
17. februar 2025 @ 18:08
Novice

Hej PP

Det er korrekt. Jeg indtaster ikke hverken mit brugernavn eller kode når jeg tænder maskinerne. Det er jo også korrekt at man selvfølgelig skal definere et brugernavn - og så en kode. Men koden kan man efterfølgende slette i brugerindstillingerne, så jeg, ved ændringer af systemindstillinger mv., kun skal trykke enter/godkend/videre eller hvad jeg nu bliver bedt om, uden at skrive nogen kode.

Men selv om jeg så skriver mit brugernavn (er admin) og den kode jeg slettede, virker det stadig ikke .

24

7
17. februar 2025 @ 20:29
Let øvet

Jeg ville bare bruge Airdrop

4808

453
17. februar 2025 @ 20:53
FPU

Opret en ny bruger på hver maskine med Password og det hele og flyt filerne frem og tilbage mellem den via Shared-mappen i Users-mappen på en af Mac'erne, for den mappe kan tilgås fra alle bruger-konti på begge Mac'erne.

Når du har flyttet færdig, kan du så logge ind på dine sædvanlige bruger-konti på hver sin Mac og tilgå filerne derfra.

Du kan også (prøve at) ændre adgangskoden på hver af dine to oprindelige bruger-konti. Der skal du ind i Systemindstillinger, klikke på "Users & Groups", klikke på din Admin-konto ude til venstre, klikke på "Change Password… ude til højre, udfylde felterne, klikke på "Change Password…", og så (nok) skrive dem ned of gemme dem af vejen. Det burde virke, men muligvis først efter en genstart af hver Mac.

Spirituel Maskine

119

2
17. februar 2025 @ 20:53
Novice

Det vil jeg prøve - havde ikke tænkt på.

Og mht til mit indledende spørgsmål: LØST ! 

Kom i tanke om at da jeg satte min nye Mini op,  skrev jeg mit ønskede brugernavn med stort begyndelsesbogstav. Da jeg så skulle vælge kode foreslog systemet at brugernavnet startede med lille begyndelsesbogstav. Det accepterede jeg og gik så videre. Men det viser sig så nu at det alligevel har registreret navnet med stort, så nu kan jeg til gå min MBP fra Mini'en

Tak til jer begge for input

3032

414
PallMei (Skribent)
17. februar 2025 @ 21:00
Virtual Machine
Vagn E. Jørgensen skrev:

Har følgende 2 macs: A) MBP 2015/Monterey 12.7.6 og B) MacMini 2024/Sequoia 15.3.1. Begge maskiner kører med engelsk som systemsprog.

Jeg ønsker at overføre filer mv fra MBPén til Mini.

Hvis du ønsker at overføre hele opsætning, er det måske i stedet overførselsassistent du skal kigge på.

Både file- og screensharing er slået til på begge maskiner og de kan "se" hinanden, men når jeg trykker på enten på connect ellet screensharing bliver jeg bedt om et brugernavn og en kode. Problemet er at jeg ikke har nogen kode på nogen af maskinerne.

Det er brugernavnet på det maskine du vil forbinde til.

Hvorfor ikke midlertidigt oprette et password. Er faktisk overrasket over at hvert fald Sequoia overhovedet tillader den er blank.

Nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre ?

PS: Jeg har også en arvet MBA fra 2017 og den og MBP'en taler fint sammen uden kode.

Måske du har aktiveret SMB eller der på anden måde er en afvigelse i opsætning af fildeling. Prøv at tjekke om alt er indstillet ens.