xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
419
173
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
AirPort Express - Ud eller gemme?
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)

156

28
23. februar 2025 @ 22:59
Novice

Midt i oprydningen fandt jeg her til aften en AirPort Express. Jeg mener jeg fik den i 2009/2010 og jeg brugte den til at spille musik over AirPlay via min surround receiver fra min MacBook Pro.

Det var sgu tider.

Det er den første version - Altså den der ligner en oplader til en MacBook laptop: https://support.apple.com/en-lb/docs/accessories/131955

Men skal den ud, eller kan man bruge den til et eller andet i dag? Jeg tvivler dog på det sidste.

Tak. 

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  5
0
  237

4817

455
23. februar 2025 @ 23:18
FPU

Tjah, den er vel kun på 10 Mbit/s, og det er jo ikke så hurtigt i vore dage.

Men en eller anden kan vel bruge den til f.eks. netop streaming og kan godt lide designet.

Jeg kan huske, at mange begræd Apple's valg om at indstille produktionen af TimeCapsule, fordi de nu var nødt il at have en grim trådløs router og en grim ekstern harddisk stående i stedet for.

Du kan jo prøve at smide den i Kramboden for et symbolsk beløb plus porte; det kunne jo være, at den kan bruges et eller andet sted.

Spirituel Maskine

2356

173
24. februar 2025 @ 00:39
ASCII jonglør

Fandt sidste sommer selv min gamle lækre Airport Time Capsule fra 2011 frem, som var gået ned i 2021 og siden havde ligget på loftet. Fandt en YouTube-guide til at åbne og rense den og samtidig skifte den gamle udtjente HD ud med en ny SSD på 3TB - hvorefter den nu virker perfekt igen. Siden da har den været brugt til internet, WiFi og trådløs backup med Time Machine.

Tror aldrig, at jeg har haft et mere enkelt og smukkere Apple-design i hænderne end dette bette tårn. Der er et eller andet over formfaktoren og dimensionerne, som er virkelig tiltalende. Man ser også mange Apple-fans, der på nettet begræder, at Apple i april 2018 ophørte med at producere dette lille vidunder, ligesom Apple opfordres til at genoptage produktionen - indtil videre forgæves.

For dem der ikke kender en Airport Time Capsule giver denne lille præsentation fra CNET fra 2013 et godt indtryk.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3032

419
PallMei (Skribent)
24. februar 2025 @ 08:06
Virtual Machine
Tonny Freimanis skrev:

Tjah, den er vel kun på 10 Mbit/s, og det er jo ikke så hurtigt i vore dage.

Dog ikke. 100Mbps ethernet og 600Mbps Wifi

Den var længe mit hotspot indtil jeg købte en timecapsule. Den blev dog ikke pensioneret af den grund, for den havde jack-stik og kunne streame lyd. Jeg ved ikke om den understøtter en airplay version der stadig kan bruges med nyeste MacOS.

8700

214
24. februar 2025 @ 09:14
Poseidon

Jeg tror ikke den har noget at bruges til i disse dage. Alle lydenheder har Bluetooth og/eller wifi, så medmindre du har flere stereoanlæg du købte for maaaange penge for 20 år siden, så er de vidst ubrugelige.

Jeg har en liggende man godt må få, hvis man mangler en ekstra.

Der var engang en Mac...

1045

26
26. februar 2025 @ 18:26
Stormogul

Jeg bruger stadig min gamle Express til trådløs forbindelse til min billlige Canon-printer (der ikke har indbygget WiFi)😀

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.