For ca. 15 år siden havde jeg en større samling af klassiske Mac'er, men forærede det hele væk til en på det daværende Mediamac, som ville lave et museum med dem. Mac Plus'en savner jeg dog stadigvæk ret meget, da den fik et eller andet specielt zen frem i mig med mine skriverier på den.
Så inden jeg nødsager mig til at smide en ordre på Ebay fra de fjerne lande, ville jeg lige høre her om der skulle være et fantastisk menneske herinde der har en fungerende Mac Plus, som vedkommende vil sælge til mig. Meget gerne med det tastatur der har piletaster og nummerisk tastatur, men jeg overlever også hvis det bliver den anden version.
På forhånd tak,
Ulrik
Kan du ikke finde ud af hvem du donerede til i tidernes morgen. Måske det er muligt at få den eller noget tilsvarende tilbage.
Jeg kan desværre ikke hjælpe. Hvis jeg skulle ønske noget fra den periode, så skulle det være et tastatur med rigtige taster. Giver mig helt lyst til at lede efter en A9M0330, M0116, M0115, M0487, M0312 eller M3501 jeg kan koble til min iMac, desværre vil de ikke give mig baggrundsbelysning, som jeg savner i vinterhalvåret.
Jeg har tænkt på hvor han forsvandt hen, men desværre foregik kontakten via Mediamacs forum, som er lukket for længe siden.
Angående dit ønske om et gammelt mac-tastatur, ville det være cool, hvis du rent faktisk kunne mod'e det til at have lys i tasterne. Det må der være nogen der har prøvet at gøre. Selv skriver jeg blindskrift og kigger sjældent ned på tasterne, men når jeg gør, sætter jeg sgu også pris på at kunne se symbolerne i min ofte halvdårlige belysning 😅
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Kan du navnet?
Nu gennemsøgte jeg lige min gode gamle Mac-mail og fandt sørme en mail-udveksling. Fyren hedder Valentin Nygaard og var forvalter på Nikolaj Kunsthal. Jeg har skrevet til ham via Linkedin, så måske han vil sælge mig noget tilbage 🤞🏻
Jeg har også kontakt med en via en køb/salg-gruppe på facebook, som ville kigge i sine gemmer, men ellers lader det til at Ebay er sidste udvej.
Eller en Mac II 😁