Apple fortæller, at de selv producerer AI Servere til brug for Apple Intelligence. Jeg er dog ikke faldet over, hvad det egentlig er for en sammensætning og måske ved kun de indviede.
Er det macOS, en anden Apple-variations-OS, eller Windows eller Linux OS, som de også bruger i datacentre eller? Nogen der ved noget.
Er blot nysgerrig.
Ikke at jeg ved det, men kunne være Mac OS X Server
jeg tænker ikke det er "dedikeret" server hardware, men måske blot ultra sillicone maskiner der kører i et eller andet form af cluster. for der findes vist ingen info om apple silocone server specs... endnu ... og jeg tror ikke de vil bevæge sig der. med mindre det kun er for at gøre det muligt at sætte mage ultra socs i en kæmpe cluster.
men det lyder spædende hvis det skulle vise sig at de har lavet noget igen til den segment.
PowerPalle skrev:Apple fortæller, at de selv producerer AI Servere til brug for Apple Intelligence. Jeg er dog ikke faldet over, hvad det egentlig er for en sammensætning og måske ved kun de indviede.
Er det macOS, en anden Apple-variations-OS, eller Windows eller Linux OS, som de også bruger i datacentre eller? Nogen der ved noget.
Er blot nysgerrig.
Er det ikke nærmere at de vil?
Der har tidligere være nyheder om at de samarbejder med Broadcomm om at udvikle serverchips til AI og endnu nyere nyheder om at de fra 2026 vil samle servere i Texas.
Hvis de gør noget i dag på Apple Silicon, er det næppe skræddersyet hardware. Deres højest ydene processor til opgaven vil i så fald være M2 ultra. Så det vil sandsynligvis enten være cluster af Mac Studio eller indmad deraf.
Hmmm, jeg er overbevist om, at de allerede er i gang operativt med deres egne AI Servere og nu blot udvider. Men jeg kan tage fejl. Jeg vil forsøge at finde nogle artikler der vil påvise eller afvise min påstand :)