Hej alle og god påske. Jeg håber på lidt gode råd her.
Min datters MacBook Air (M1) er pludseligt holdt op med at virke. Tidligere i dag virkede den og den opladede fint.
Nu er maskinen slukket og kan ikke starte op og når man sætter opladeren til så blinker den orange. Jeg har naturligvis forsøgt at læse diverse Apple support artikler, og prøvet forskellige ting og sager, herunder, ...
... lige meget hjalp det.
Nogen gode råd eller erfaringer?
Min egen hypotese er, at batteriet pludseligt er holdt op med at virke og skal skiftes.
/PP
Jeg undrer mig over, Hvad der blinker orange. Jeg har selv en M1 MacBook air.
Men Tilslut den til en anden Mac og forny eller Gendan firmwaren. Alt indholdet slettes, hvis du gendanner. Forny gør ikke, og bør prøves først, men er ikke altid nok.
Klassisk tegn på dødt batteri.
PallMei skrev:
Det er LED'en på opladerstikket.
David Munch skrev:Klassisk tegn på dødt batteri.
PallMei skrev:
Det er LED'en på opladerstikket.
M1 MacBook air lader med usb-c. Så det må være en M2 eller nyere
Ja, det er min fejl. Det er en MacBook Air M2.
Jeg lod strømforsyningen være tilsluttet i et par timer og lige pludselig så vågnede den op igen efter at være total død det meste af dagen. Ingen reaktion på nogen måde uanset hvad jeg gjorde. Og ja, det var led-lyset på strømforsyningens stik der blinkede orange.
Af en eller anden grund så virker det igen, og jeg et meget uforstående overfor hændelsen men glad for at det trods alt virker. Har ikke kunne finde kvitteringen kun posteringen på kontoudtoget fra banken og det kommer man ikke langt med rent garanti-mæssigt antager jeg.