xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
434
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (Apple Music (iTunes))
macnyt  /  forum  /  emne
Beholder jeg købt musik, hvis jeg opsiger Apple Music?
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (Apple Music (iTunes))

119

3
22. april 2025 @ 12:15
Novice

Jeg ville købe musik på iTunes Store, men blev viderestillet til “ gratis prøveperiode på Apple Music” .

Jeg oprettede mig og fik købt et album, men kan nu læse at man måske mister det købte ved opsigelse af Apple Music?  

Har det gang på jord? 

På forhånd tak til alle bidrag 

P.S:    Mit køb var:  The human Instinct.     Album:  Stoned Guitar.  Hvis man er til Jimi hendrix og rockmusik  fra den gang, børe man ikke snyde sig selv for dette band!!!   Overvældende godt :-D

Mvh. Lone
  14
7
  288

511

7
22. april 2025 @ 14:29
Kaptajn

Jeg vil blot nævne, at du sagtens kan købe musik uden abonnement. Og musik købt som sådan, kan duoverføre dem til 3. Parts mp3 afspillere. Det var bøvlet for mig og længe siden. Så nu har jeg en ipod med musik i bilen. Og den er fra før IMusic.

iPad Pro 2017, imac 27", mbp 2009.

4872

471
22. april 2025 @ 14:30
FPU

Nåeh, den her?

The Human Instinct - Stoned Guitar (Full Album)

Den kan du så bare høre på YouTube eller downloade den med f.eks. MacX YouTube Downloader eller VideoProc.

Spirituel Maskine

119

3
22. april 2025 @ 15:29
Novice

Præcis Tonny, hører den big time på youtube, men ville gerne have den i mit musikbibliotek, er der det en mulighed når jeg har købt album på apple music (og ikke iTunes som jeg er vant til) at den forbliver i mit musik bibliotek, selv om jeg opsiger Apple Music?  Jeg kigger nærmere på "MacX YouTube Downloader eller VideoProc."

Mvh. Lone

119

3
22. april 2025 @ 15:32
Novice

Kent , forklar venligst hvordan jeg køber uden abbonement?

Mvh. Lone

119

3
22. april 2025 @ 15:32
Novice

Mvh. Lone

119

3
22. april 2025 @ 15:56
Novice

Er det din smag , Tonny?  Har ikke lige succes med dine anbefalede sider, så nyder på youtube indtil videre, men ville nu gerne have i musikbibliotek.

Mvh. Lone

4872

471
22. april 2025 @ 21:59
FPU
Rødtop skrev:

Er det din smag , Tonny?  Har ikke lige succes med dine anbefalede sider, så nyder på youtube indtil videre, men ville nu gerne have i musikbibliotek.

Jeg har ikke hørt den igennem endnu, men her er mange af mine favoritter:

Hendrix, Beatles, SRV, Pink Floyd, Mike Oldfield, Camel, Alan Parsons Project, Genesis, Yes, ELP, Jean Michel Jarre, Tangerine Dream, Gasolin', Shu·Bi·Dua, Dire Straits, Neil Young, Garbage, J.J. Cale, 10CC, Eurythmics, King Crimson, Sebastian, Supertramp, The Eagles, C.V. Jørgensen, Kate Bush, Alanis Morissette, Eric Johnson, Heather Nova, Savage Rose, Moody Blues, Björk, Fish, Ben Harper, Marillion, Roxy Music, Bryan Ferry, Roger Waters, Nina Hagen, Jethro Tull, Manfred Mann's' Earth Band, Saga, Peter Gabriel, Morcheeba, Robert Johnson, Leonard Cohen, U2, Radiohead.

Og sikkert en hel masse andre, som jeg har glemt lige nu.

Jeg startede som stor Oldfield-fan, men jeg synes, at han blev lidt kedelig efter Amarok, bortset fra TB II og TB III plus Return to Ommadawn. Nu er den altovervejende favorit Camel, hvis albums jeg aldrig bliver træt af at lytte til, især The Snow Goose, Nude og Stationary traveller.

P.S. Ifølge en af vennerne beholder man (adgangen til) det musik, man har købt hos Apple, også efter at man har opsagt sit abonnement.

Spirituel Maskine

4872

471
22. april 2025 @ 22:13
FPU
Rødtop skrev:

Ikke-forstået, det dér med mine anbefalede sider.

VideoProc og MacX YouTube Downloader er ikke hjemmesider men software til at downloade video og musik fra hjemmesider. Begge programmer kommer fra det samme firma. VideoProc kan også nogle andre ting, bl.a. konvertere video. Demoen har fuld funktion på YouTube download-delen, men man skal vente tre sekunder på at få lov til at downloade en given video.

Lillebror MacX YouTube Downloader kan kun downloade, ikke konvertere, men til gengæld kan man klikke på "Download" med det samme uden at skulle vente i tre sekunder. Download interfacet er ens i begge programmer.

Du kan downloade Stoned guitar fra YouTube og lægge den ind i dit musikbibliotek i iTunes. Den ovenfor linkede udgave er hele albummet som en enkelt fil, men du vil nok kunne finde enkeltnumrene på YT, hente dem, og lægge dem ind i iTunes, hvis du foretrækker det sådan.

Spirituel Maskine

1768

62
23. april 2025 @ 00:33
Stormogul

Er lidt skræmmende at ingen af jer nævner hvor ringe kvalitets musik det blir til fra Youtube. Øv bøv men kan da høres sikkert 🫣🫣

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

4872

471
23. april 2025 @ 00:47
FPU
Pjock skrev:

Er lidt skræmmende at ingen af jer nævner hvor ringe kvalitets musik det blir til fra Youtube. Øv bøv men kan da høres sikkert 🫣🫣

Tjah, det er jo ikke lossless, men hvis det alligevel skal spilles på en computer med små højtalere, er skaden jo ikke så stor.

Skal jeg høre musik i god kvalitet, sætter jeg en vinyl på og hygger mig med den.

Skal jeg derimod tonse rundt og gøre rent eller lave stor mad, bruger jeg min iPod. Det meste af musikken på den er vist nok 192 Kbps.

Spirituel Maskine

119

3
23. april 2025 @ 08:27
Novice

Tusind tak for jeres svar.
Dejligt at vide at jeg  en anden god gang kan downloade fra YT.

Pjock: Du har fuldstændig ret, og jeg har haft et godt anlæg og højtaler før i tiden.

Tonny: mange af de nævnte kunstnere har jeg haft i min vinylsamling (800 lp'er), men de er solgt og nu er det kun mp3 på iMac.   Camel er røget helt ud af hukommelsen, dem skal jeg lige have opfrisket  :-)

Mvh. Lone

4872

471
23. april 2025 @ 10:39
FPU

Hvis du kan finde "In From the Cold" koncert-DVD'en fra 2014, er du ret godt kørende. DVD 1 er hele "The Snow Goose", og DVD 2 er en række af Camel's bedste numre. Især ekstranummeret "Lady Fantasy" sparker røv.

800 LP'er, det er s'gu mange. Jeg har vel omkring 200, så jeg er jo noget bagud. Til gengæld er der nogle virkelig store perler imellem. Jeg har tænkt mig at overspille dem til kassettebånd for at skåne både pickup og vinyl, og de helt sjældne af dem, bl.a. The White Album, bliver nok indspillet på spolebånd i høj hastighed for at få dynamikken med.

Frem til fortiden!

Spirituel Maskine

1768

62
23. april 2025 @ 11:56
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Pjock skrev:

Tjah, det er jo ikke lossless, men hvis det alligevel skal spilles på en computer med små højtalere, er skaden jo ikke så stor.

Skal jeg høre musik i god kvalitet, sætter jeg en vinyl på og hygger mig med den.

Skal jeg derimod tonse rundt og gøre rent eller lave stor mad, bruger jeg min iPod. Det meste af musikken på den er vist nok 192 Kbps.

Hehe man kan jo godt få ordenlige computer højtalere, hvis man vil ofre lidt :P men ja hvis det bare er sådan nogen plastik kasser til en plovmand, så er det fint nok med en MP3 fil.

nu skal det heller ik lyde som om jeg er en musik snob, høre selv en masse spotify og Youtube musik hehe men nøj jeg nyder at sætte et rigtig godt stykke FLAC musik i min hørebøffer eller en LP på anlægget. :) 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

511

7
23. april 2025 @ 16:36
Kaptajn

Jeg har aldrig oprettet et abonnement. Men jeg handler via itunes store på min ipad og mit appleid. Og så spiller jeg via imusic. Der kan jeg også vælge om jeg vil downloade det købte. Jeg bruger heller ikke wallet, men bruger bare mit betalingskort. Det eneste abonnememt, som jeg har haft hos apple, var appletv. Men det blev droppet efter et års tid. 

iPad Pro 2017, imac 27", mbp 2009.