xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
434
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Bedste højtalere i iMac?
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)

119

3
22. april 2025 @ 16:09
Novice

Hvad vil I anbefale som  "gode"  eksterne højtalere til min gamle iMac?

Har tidligere haft nogle forskellige  (jLB) og ?? (mange år siden)

Hvad er bedst nu?

Som altid spændt på at høre fra jer :-D

Mvh. Lone
  7
4
  219

4872

471
23. april 2025 @ 10:53
FPU

Hvis du har et godt stereo-anlæg i nærheden af iMac'en, så MiniJack-til-phono ind i AUX-indgangen.

Hvis din iMac kan BlueTooth stereo, så et par godeBT JBL'er. Eller DynAudio, hvis du vil straffe dit Dankort.

Nu kan min hverdags-MBP godt nok kun BT mono, men fordi højtalerne er gået i den, kører jeg to JBL Go Essential på skift. Nuvel, lyden er i mono, men der er meget mere bund i den, så det er et OK kompromis.

Og ellers er vi ovre i noget USB-drevet noget, altså stadig lyd ud til lyd ind mellem iMac og højtaler og så en ledning i en USB-port til strømmen.

Jeg har sådan et sæt fra Medion, som jeg brugte, indtil jeg købte JBL'erne. Lyden er acceptabel (og i stereo), men det var for bøvlet med ledningerne, når jeg ville flytte rundt med MBP'en, så de er lagt på lager indtil videre. Jeg regner dog med at sætte dem til min G4 Mirrored Doors, næste gang jeg vil spille nogle af de gamle spil.

Spirituel Maskine

119

3
24. april 2025 @ 09:42
Novice

Tak for dit fyldestgørende svar Tonny.

Anlæg, højtalere og plader er desværre solgt.  De sidste højtalere jeg havde til Mac, var JBL (Starwars look), de var ok til mit behov, men idag er mit setup så minimalistisk, at jeg helst vil være fri for ledninger :-D

Har kigget på JBL side, men synes ikke lige jeg kan finde noget.

Anyway, jeg er så småt begyndt at overveje en ny iMac, hvordan er lyden i den contra denne fra 2014? (Handler mest om den kan spille højere)

Mvh. Lone

4872

471
24. april 2025 @ 10:15
FPU

Jeg har aldrig haft iMac, men derfor kan jeg jo godt have en lænestols-holdning til emnet:

1. Der MÅ være sket en udvikling af højtalerne over de sidste ti år, så der burde være en forbedring der.

2. Men iMac'erne bliver jo fladere og fladere, så det gør højtalerne nok også, hvilket alt andet lige påvirker dem negativt.

Jeg fandt en række stereo BT-højtalere på PriceRunner, dog ikke JBL, men der er noget for enhver pengepung.

Til gengæld er der nogle JBL BT-højtalere her. Den model, som ligger tættest på mine Essential Go er Go 4, men Flip 6 er måske også en mulighed.

Ideelt set (eller rettere ideelt hørt) bør man gå i en butix og høre et stykke musik på kandidaterne, som man kender godt, så man kan beslutte sig for, hvilket lydbillede, der passer bedst til ens temperament.

Go' jagt.

P.S. Det er nok lidt overkill at købe en ny iMac bare for at få en bedre lyd; det MÅ kunne klares med et par gode eksterne højtalere.

Spirituel Maskine

119

3
24. april 2025 @ 12:43
Novice

Tak Tonny.....Jeg checker det lige ud.

Den nye iMac er mest fordi der begynder at være ting  som ikke duer til det gamle OS, men du har ret med at det er begrænset hvad  højtalerne kan præstere, men jeg er ikke lyd nørd mere (ønsker bare lidt mere volumen)

Mvh. Lone

4872

471
24. april 2025 @ 12:53
FPU
Rødtop skrev:

Tak Tonny.....Jeg checker det lige ud.

Den nye iMac er mest fordi der begynder at være ting  som ikke duer til det gamle OS, men du har ret med at det er begrænset hvad  højtalerne kan præstere, men jeg er ikke lyd nørd mere (ønsker bare lidt mere volumen)

Hvad så med et par fede over-ear BT-headphones?

Så kan du endda trisse ud i køkkenet efter en mokka mere uden ændring i lydbilledet.

Men PallMei kan fortælle dig, hvordan du patcher din iMac til at køre (stort set) det sidste nye i OS'er, men det er helt uden for min ekspertise. Nogle har dog haft held med det, så de slap for at købe en ny Mac.

Spirituel Maskine

119

3
24. april 2025 @ 13:20
Novice

Ohøj :-)

P.g.a. høreapparater er hovedtelefoner desværre ikke muligt....been there done that.

Også derfor at det mest drejer sig om mere volumen, kan ikke høre de finere nuancer....men diskanten er klart det vigtigste.

Faktisk har jeg set en tråd med at opdatere gamle Mac´s, men er ikke sikker på at PallMei har tålmodighed til at guide mig igennem det :-D

Dog ville det være optimalt, elsker mine 27" (og designet), og har brugt 3000 kr. på en SSD harddisk.

Jeg tygger lige på det, og ser om jeg kan finde tråden med at "patche".....Tak Tonny

Jeg er blevet godt rusten....kan ikke finde katagorierne?

Mvh. Lone

4872

471
24. april 2025 @ 15:18
FPU

Link til software og brugsanvisning her:

Klik.

Husk at tage en backup af de data, som du ikke kan tåle at miste, inden du går i gang med at dimse.

Spirituel Maskine